lördag 18 juni 2011

Aha upplevelse

Jag gillar ny teknik inom data, inte så att jag är "på" för
att hitta nytt hela tiden. 
Men ramlar jag över en ny länk måste jag testa om det går.
Precis så var det härom dagen.
Fick på en annan hemsida en länk till en sida
där man kan göra PDF-filer till en egen tidning.
Man klickar på pil och så bläddrar det som vanligt istället
för att hålla på med rull-listen hela tiden.
På utepedagogiken jämför vi "Lika med-tecknet"   =   Lika mycket/många på varje sida om teckenet.

Att mäta och se hur många glas en liter mjölk är egentligen.
Att frysa in olika former för att den få barnen att bygga ett torn är en utmaning


 Dessa bilder är en del av dokumentationerna vi/jag gjort
på jobbet. Att föräldrar får ta del ev detta är
en självklarhet, och på ett enkelt sätt
kunna presentera det vi lär med barnen så 
är bra teknik ett måste.

Jag tänker direkt när jag upptäcker nåt så kul, 
Hur kan jag använda det här i jobbet.
I detta fall massor.
Jättekul o skicka iväg vad barnen gjort i våra 
dokumentationer till föräldrar via mail, 
och vips har de en egen tidning att 
bläddra i via datorn.

Hopps jag kommer få användning av sidan.
Lite småtänk av mig.
Carpe beatus





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar