onsdag 20 juli 2011

En fantastisk person.

När jag var ca 14 år fick jag lära känna en fantastisk person. 
En tjej, kvinna, mamma som kom att betyda mycket 
för mig genom åren.
Anki, en varm, härlig, sprallig och glad tjej, jo jag säger tjej för att
hon är tjejig. Vill hänga med i det moderna 
och nya, som jag upplever det.
Hon bodde under några år tillsammans med min pappa som
tyvärr inte är med i livet idag. Så det är genom han som vi 
fick kontakt och har sporadiskt sedan de separerade försökt 
träffas lite då och då. 
Jag flyttade upp till Pappa och Anki det året jag började Högskolan i 
Härnösand och gick förskollärarlinjen, det hette ju så då.
När jag säger flytta upp så flyttade jag från Enköping där 
min mamma bor till Örnsköldsvik. 

Hur som helst så  hälsade vi på henne  idag och de, hon och Janne
bor så himla fint. De har renoverat till och från, mest till tror jag.
sprillans nytt kök med såå fina materialval, utmärkta färgkombinationer 
och vilken vacker utsikt de har över Öviks skärgårds inlopp. Oj oj 
vad fint de har, egen liten pir med sittplats för fiske och en 
egen liten strand, och mycket mera som är paradislikt.

Deras altan till vänster med vitt räcke.

                                             
                                      Anki, om du läser, jag lånade bild på FB.


              Härligt och träffas en stund.




       Tjing på er.......

1 kommentar:

  1. Oj, vad fint du skriver o du vet att ni är alltid välkommna hit.

    SvaraRadera