fredag 19 augusti 2011

Tiden rinner iväg

 Tjenixen....

Oj vad denna vecka har gått fort tycker jag, det räcker med att jag har en arbetsplatsträff som förlänger jobbtiden lite så känns det som att det blir färre timmar att hinna med något hemma.
Även om jag har inarbetad tid till dessa träffa en gång i månaden så blir känslan den samma.

Både regn och sol har avlöst varann denna vecka, och nu på slutet har det varit en härlig vädervecka med lite varmt och sol.

På tisdagen var Kelly med sin storasyster Isabella och ville inte åka hem. Isabella har ju sommarjobb ett tag till och ville vila resten av ledighetstiden.

Tomma krukor, nu har penseérna blommat ut som jag hade på altan , likaså en annan rosa fin blomma. Bort med visset och ner i komposten som fungerar perfekt.

Känns bra att kunna lägg allt som kan komposteras dit.







Kelly har testat på att vara målvakt i en match och det var kul tyckte hon, så vi får se resten av matcherna som är kvar. De brukar dela på en match så de står en halvlek var.







Har tidigt på sommaren plockat grenar och satt i vatten för att få nya skott att plantera och nu har det blivit nya rötter på dessa, både pil och måbär, så nu får vi se vad vi planterar ner de någonstans.


Pilträdets nya skott och rötter.

Måbärsbuskens nya rötter.
På en promenad med Pär och Kelly cyklandes med oss fick vi sällskap av tre hästar och vad liten jag kände mig. Hästar är mäktiga, men jag har sån respekt för hästar och vill inte gärna gå nära. 






Tiden går så fort och vi har ju en resa att se 
fram emot så det lääängtar jag till.



Ta vara på tiden och må bra i den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar