måndag 26 december 2011

Strömavbrott

Imorse när vi vaknade var vi utan ström och den försvann när vi låg och sov. När vi väl kommit upp och ville ha frukost tog vi fram bröd och så, men man ska helst inte öppna på kylskåpet för kylan försvinner ju så snabbt då, en smörgås utan te,,,nää inget bra tyckte jag. Min man vet att jag så gärna vill ha en kopp te på morgonen och började fixa till en sorts spis på bänken med värmeljus, en hållare till en glasskål och några burkar för att få lagom avstånd till pannan som han satte ned i hållaren. Det där funkar inte sa jag....! Vänta du sa han till mig....och mycket riktigt, det blev varmvatten til en kopp te till frukost, det tog ju en stund men vad gör det när man är ledig och utan ström.


Jag tog fram mat-termometern för att se graderna och den kom upp i 75-80 grader.



Banne mig att det fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar