onsdag 7 december 2011

Förändringarnas vindar

Hur man/jag än vill att det nån gång ska vara en beständig
grupp av pedagoger på förskolan så ändras det
av olika skäl.

Barnledighet, sökt annan förskola, sjukdom eller börja plugga,
det  är väl dom anledningarna som är vanligast.

Kvar blir det några som varit i många år
och jag är en sån pedagog.

Vill jag byta då?
Inte arbetet som pedagog
 Nää, jag vet vad jag har, men inte vad jag får istället!!
Vill jag utmanas då?
Joo det vill jag.
Men gärna på arbetsplatsen.
Nytänk
Välvilja
Samarbete
Pedagogisk utveckling
Lär och lekmiljön
Dokumentationen

Det finns ju utmaningar om man har ett öppet sinne
för att hela tiden tänka hur gör vi nu?
och inte så har vi alltid gjort.

Jo det är förändringarnas vindar som ändå gör att man/jag 
får tänka om, tänka nytt, tänka till, tänka på, tänka för.....
för nya kollegor/pedagoger kommer med nytt i sitt bagage till
förskolan och då utmanas vi som finns kvar.
......och jag får aldrig glömma 
varför jag är på jobbet
För att utmana, leka och lära med barnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar