måndag 16 april 2012

Yes, Väl godkänd



 Kursen jag gÃ¥r är sÃ¥ kul, när det gÃ¥r bra, haha,  fick betyg pÃ¥ min tidningsartikel jag skrivit om dokumentation. Roligt när lärare som är "proffs" tycker det är läsvärt, genomtänkt och reflekterande.

 
Betyg: Väl godkänd
Hej Camilla!
Din tidningsartikel med temat " Min dokumentationsresa - resan utan slut" som behandlar pedagogisk dokumentation är mycket läsvärd, genomtänkt och kunskapsgrundad, dessutom ger den läsaren (åtminstone om han/hon är lärare) en hel del tänkvärt som förhoppningsvis ruskar om. Du skriver på ett reflekterande sätt som visar att du verkligen satt dig in i ämnet.
Jag tror att införandet av denna strategi i förskola och skola kommer att slå väl ut när lärare, elever och föräldrar fått tid att sätta sig
in i tankarna bakom pedagogisk dokumentation. Du lyfter bla fram att  det handlar om att ta tillvara vägen till kunskap - alltsÃ¥ processen. Själva samtalet mellan involverade parter och kontinuiteten i dokumentationen kommer pÃ¥ sikt att erövra skolan pÃ¥ ett positivt sätt, det gäller ju bÃ¥de kollegor emellan och gentemot föräldrar och barn. Om nÃ¥gra Ã¥r kan vi förmodligen inte tänka oss en förskola/skola utan pedagogisk dokumentation. Du besitter nu en användbar kunskap för att arbeta med utvecklandet av pedagogisk dokumentation i ditt arbete. Artikeln kan du med fördel använda med kollegor och även till föräldrar.
Mycket bra jobbat!!! Du är godkänd på denna uppgift.
Vänliga hälsningar
Anna-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar